اتصال سنسور به کامپیوتر (USB)

 بعضی از انواع سنسور التراسونیک شرکت میکروسونیک آلمان از جمله mic+ و pico+دارای قابلیت پارامتر پذیری upload تحت windows می باشند.

همچنین امکان downloadپارامترها از سنسور اولتراسونیک به کامپیوتر pc یا لپ تاپ وجود دارد. این امکان بوسیله ابزار جانبی به نام لینک کنترل فراهم می شود. ضمنا این تجهیز امکان مانیتورینگ real timeسنسور اولتراسونیک با سرعت بالا را برای کاربر فراهم می کند. (جهت اطلاعات بیشتر به راهنمای نرم افزار مانیتورینگ سنسور التراسونیک مراجعه شود).

Link Control

 

مبدل لینک کنترل: ( LCA-2) – مانیتورینگ سنسور التراسونیک Ultrasonic Sensor Monitoring

 

مشخصات فنی :

نمایشگر سه رقمی برای نشان دادن فاصله به میلی متر و سانتی متر

 

آداپتور برای برنامه دادن به سنسور اولتراسونیک

 

تعامل USB برای اتصال به PC

 

شایان ذکر است در برخی سنسورها تنظیمات کپی شده بر روی LCA-2 قبل از ریخته شدن بر روی سنسور آلتراسونیک می توانند مستقیما بر روی نمایشگر دیجیتال نشان داده شده و حتی ویرایش شوند.

 

آداپتور لینک کنترل احتیاجی به اتصال کامپیوتر ندارد. مبدلLCA-2   پارامتر ها را از سنسور آلتراسونیک خوانده و در EEPROM به صورت داخلی ذخیره می کنند بنابراین اطلاعات حتی در صورت قطع منبع تغذیه از بین نخواهند رفت و می توانند مکررا به عنوان تنظیمات سنسور اولتراسونیک استفاده شوند.

تمام انواع سنسور اولتراسونیک که قابل تنظیم از طریق پین 5 هستند ( مانند سنسور mic+ و pico+  و  lpc و esf-1 و cs ) می توانند به وسیله Teach Box تنظیم شوند. ( به کمک مبدل لینک کنترل)

مبدل  Link Control دانلود پارامتر ها از سنسور اولتراسونیک  و سپس upload همین پارامتر ها به سنسور التراسونیک دیگری را امکان پذیر می سازد. به این ترتیب تنظیمات و پارامترهای ست شده از یک سنسور اولتراسونیک می توانند به راحتی به سنسورهای دیگر منتقل شوند

 

مبدل لینک کنترل (LCA-2) بدون احتیاج به pc یا لپ تاپ می توانند به کانکتور و سنسور اولتراسونیک وصل شود.

 

در حین لحاظ تنظیمات با دکمه های T1 , T2 ، زمان نگه داشتن دکمه بر حسب ثانیه روی صفحه نمایش داده می شود.

 

مبدل LCA-2 دارای واسط USB برای اتصال به PC یا لپ تاپ می باشد.

 

پارامترهای سنسور اولتراسونیک می توانند تحت ویندوز تنظیم شوند.

مقادیر اندازه گیری شده فعلی سنسور اولتراسونیک می تواند به صورت گرافیکی در نرم افزار لینک کنترل Link Control در قالب 3 نوع خروجی متفاوت نمایش داده شود.