تقسیم بندی سنسور التراسونیک براساس کاربرد

سنسور التراسونیک با خروجی آنالوگ این نوع از سنسور اولتراسونیک فاصله اندازه گیری شده را متناسب با ولتاژ 0 تا 10 ولت و جریان 4 تا 20 میلی آمپر ارسال می کنند.

برای سنسور التراسونیک با خروجی آنالوگ محدوده ویندو دور و نزدیک مشخصات آنالوگ و همچنین صعودی یا نزولی بودن مشخصه را می توان پیاده سازی کرد. بر اساس نوع سنسور آلتراسونیک و عرض پنجره ، دقت اندازه گیری می تواند بین 0.025 تا 0.36 میلیمتر باشد.

سنسور اولتراسونیک با اتصال IO این نوع از سنسور اولتراسونیک امکان اتصال مداوم را برای هر طبقه ساختار سیستمی از سنسور تا fieldbus امکان پذیر می سازند.فاصله اندازه گیری شده توسط این نوع از سنسور اولتراسونیک به صورت بیت های سریال به کنترلر ارسال می شوند.
کنترل کننده های Double sheet اولتراسونیک سنسور اولتراسونیک با استفاده از این قابلیت می تواند دو برگه از جنس کاغذ ،فیلم یا برگه نازک فلز  که سهوا به هم چسبیده اند را شناسایی کرده و از این اتفاق ( همپوشانی دو ورق ) جلوگیری کند.  این کار توسط سیستم فرستنده –گیرنده موجود در سنسورهایی که این قابلیت را دارند انجام می شود.
سنسور اولتراسونیک برای بر چسب گذاری  (Lable and splice sensor) اساس کار این نوع از سنسور اولتراسونیک همانند سنسورهای تشخیص همپوشانی دو برگه (Double sheet) است. این سری سنسور آلتراسونیک برای کنترل وجود برچسب (Label) روی لایه زیرین برچسب ها (لایه محافظ) بکار می رود. بدلیل اینکه هنگام برخورد امواج التراسونیک به لایه محافظ، امواج عبوری از برچسب ها نسبت به امواج عبوری از لایه محافظ متفاوت است، برچسب ها برای سنسور التراسونیک قابل تشخیص خواهند بود. این قابلیت در سنسور التراسونیک مدل esf-1 میکروسونیک microsonic موجود می باشد.
سنسورهای لبه التراسونیک این نوع از سنسور اولتراسونیک بصورت چنگالی طراحی شده اند و به صورت مود سد مانع دو طرفه نیز کار می کنند برای کنترل مسیر استفاده شده و سیگنال آنالوگ 0-10V و 4-20mA را تولید می کنند که متناسب با جهت مسیر لبه می باشد.